Translate

PELAWAT

Thursday 1 May 2014

INSTITUSI TAKAFUL/INSURAN

TAKAFUL IKHLAS SDN. BHD





Visi : Takaful IKHLAS adalah penyedia Takaful pilihan yang berteraskan kepada prinsip-prinsip Islam.
Misi : Kami menyediakan penyelesaian kewangan Islam bernilai tambah yang berintegriti.
Nilai Teras (IQRA)
1. Nilai IKHLAS (Fatanah, Amanah, Siddiq, Tabligh)
2. Kualiti (Warga, Sistem, Strategi, Jualan)
3. Dipacu Hasil (Jiwa dan Semangat)
4. Sikap (Penetapan Minda yang Betul)



klik disini : http://www.takaful-ikhlas.com.my/malay/default.asp





SYARIKAT TAKAFUL MALAYSIA BERHAD 


Syarikat Takaful Malaysia Berhad (Takaful Malaysia) diperbadankan pada 29 November 1984. Modal dibenarkan semasa Takaful Malaysia ialah RM500 juta dan modal berbayar ialah RM162.817 juta. Ia mula beroperasi pada 22 Julai 1985 sebelum pembukaan rasminya pada 2 Ogos 1985 oleh Perdana Menteri Malaysia pada masa itu, Tun Dr. Mahathir Mohamed.






PRUDENTIAL BSN TAKAFUL BERHAD











Sebuah organisasi takaful yang masih lagi baru, namun adalah organisasi pertama dalam industri takaful yang menawarkan insuran berasaskan kepada pelaburan; yang pertama melancakan pelan medikal dan kad perubatan dan lain - lain.

kil disini :https://www.prubsn.com.my/


MAA TAKAFUL BERHAD 






MAA Takaful Berhad adalah hasil daripada usahasama yang strategik di antara MAA Holdings Berhad (MAAH) dan Solidarity Company BSC (C) dari Bahrain, iaitu salah satu syarikat takaful yang terbesar di dunia Arab. Pada 21 Februari 2006, satu Perjanjian Usahasama telah ditandatangani bersama Solidarity, bagi membentuk syarikat usahasama yang dikenali sebagai MAA Takaful untuk menjalankan perniagaan takaful.






ING PUBLIC TAKAFUL EHSAN BERHAD 






Pada 5 April 2011, ING Management Holdings (Malaysia) Sdn Bhd (ING) bersama-sama dengan rakan-rakan perikatan strategik, Public Bank Berhad (PBB) dan Public Islamic Bank Berhad (PIBB) telah melancarkan ING Takaful AWAM Ehsan Berhad. ING, PIBB dan PIBB menerima pengesahan daripada Bank Negara Malaysia pada bulan September 2010 untuk menubuhkan sebuah syarikat Takaful berasaskan konsep keluarga.








HSBC AMANAH TAKAFUL (MALAYSIA) SDN.BHD 




HSBC Amanah Takaful (Malaysia) Sdn. Bhd ("HSBC Amanah Takaful") merupakan salah satu organisasi  pengendali Takaful di Malaysia. Pemegang sahamnya  adalah HSBC Insurance (Asia Pacific) Holdings Limited (49%), Jerneh Asia Berhad (31%) dan Lembaga Kumpulan Wang Simpanan Pekerja Malaysia (KWSP) (20%). Mula didaftarkan secara rasmi pada 11 Ogos 2006, HSBC Amanah Takaful menawarkan pelbagai pelan takaful seperti Perpaduan Keluarga dan Takaful Am untuk kedua-dua pengguna dan pelanggan korporat.








HONG LEONG MSIG TAKAFUL BERHAD 






klik disini : https://www.hlmsigtakaful.com.my/




ETIQA TAKAFUL BERHAD 


Dengan pegangan sebanyak 70% oleh Maybank dan 30% oleh Fortis, perkongsian ini memperlihatkan semua kumpulan syarikat  syarikat insuran Maybank bernaung dibawah Mayban Fortis Holdings Berhad. Pada tahun 2005, Mayban Fortis telah berkembang dengan pesatnya dengan pengambilalihan Malaysia National Insurance Berhad (MNI), sebuah syarikat Insuran tempatan terbesar dan anak syarikatnya, Takaful Nasional Sdn Bhd, Pengendali Takaful terpenting di Malaysia. Pada penghujung tahun 2007, usaha penggabungan Malaysia National Insurance dan Takaful Nasional sampai ke kemuncaknya dengan penjenamaan semula keseluruhan kumpulan Insuran dan Takaful kepada nama baru iaitu Etiqa.


klik disini : http://www.etiqa.com.my/English/Pages/default.aspx





GREAT EASTERN TAKAFUL SDN. BHD





Great Eastern Takaful Sdn Bhd sudah berada dalam pasaran insuran takaful selama 102 tahun lamanya. syarikat takaful ini juga sudah mempunyai pengalaman dalam bidang insuran ini hampir selama 104 tahun menjangkau tahun 2012. Ianya juga memenangi anugerah Best New Takaful Operator pada tahun 2011. 



klik disini :  http://www.i-great.com/i-great/index.html




CIMB AVIVA TAKAFUL BERHAD 







HQ Address:   Level 11, No. 338, Jalan Tuanku Abdul Rahman, 50100 Kuala Lumpur.
Telephone:       +603 2612 3600
Facsimile:        +603 2698 7035


Website:           sunlifemalaysia.com













klik disini : https://www.sunlifemalaysia.com/





AIA AFG TAKAFUL BERHAD 








Firma insurans yang berpangkalan di Hong Kong itu mempunyai operasi di 15 negara di Asia Pasifik dan sudah bertapak di Malaysia sejak 63 tahun lalu menerusi pembukaan cawangan American International Assurance Company Ltd di Kuala Lumpur pada 1948.





klik disini : http://www.aiapublic.com.my/en/




AmFAMILY TAKAFUL BERHAD








AmFamily Takaful Berhad (AmTakaful) merupakan pengendali Takaful  berlesen yang diperbadankan pada 26 Januari 2011 dan memulakan perniagaannya pada 9 Januari 2012. Ianya mendapat manfaat daripada pengalaman dan kepakaran individu yang paling dihormati di industri kewangan dan disokong oleh Kumpulan AmBank, salah satu kumpulan perbankan terbesar di Malaysia.





No comments:

Post a Comment